פתיחת עוסק פטור אונליין

עוסק פטור הוא סטאטוס רישום מול רשויות המס, אשר מאפיין עסקים רבים בישראל, במקצועות החופשיים. פתיחת עוסק פטור מתבצעת בקלות ובמהירות, ומצריכה הגעה ורישום במספר מוסדות ממשלתיים:

משרדי מס ערך מוסף- משרדי מס ערך מוסף או בקיצור- מע”מ, יושבים במרכזי ערים רבות בישראל, ומספקים שירות פתיחת תיק עוסק פטור במקום, כנגד מילוי טופס 821, צילום תעודת הזהות של העוסק, אישור על ניהול חשבון בנק, חוזה שכירות או בעלות על נכס נדל”ן שישמש לצורך הפעילות העסקית, וכן אישור הסמכה או לימודים לתחום העיסוק הרלוונטי.

מומלץ להוריד את הטופס הנדרש ולמלא אותו בטרם ההגעה, כמו גם להכין ולהיערך עם שאר המסמכים הדרושים.

עוסק פטור רשאי להצהיר על מקום מגוריו כמקום הפעילות וככתובת העסק.

רוצה לפתוח עוסק פטור?

מחייגים אלינו  077-2308370 או משאירים פנייה בטופס צור קשר

קובעים פגישה עם המומחים שלנו, אנחנו עובדים בפריסה ארצית

משרדי מס הכנסה- הרישום במשרדי מס הכנסה יבוצע לאחר הרישום במע”מ, ותוך הצגת אישור עוסק פטור , תעודת עוסק פטור שתינתן במקום עם הרישום במשרדי מע”מ.

מלבד האישור יש להציג טופס 5329, צילום תעודת זהות, חוזה שכירות או בעלות על נכס נדל”ן אשר רשום ככתובת בית העסק, טופס בקשה לפטור מניכוי מס במקור טופס 2542.

עם הרישום מול שני המוסדות האמורים, יש לפנות אל הביטוח הלאומי ולדווח על שינוי בסטטוס, תוך קביעת הערכה הנוגעת למחזור ההכנסות הצפוי וחתימה על הוראת קבע לצורך חיוב חודשי.

פתיחת עוסק פטור אונליין

כיצד ניתן לחסוך בהגעה ולבצע את תהליך פתיחת התיק אונליין?

בביצוע עצמי של הרישום על ידי העוסק, נדרשת נוכחות פיזית שלו במשרדי מע”מ ובמשרדי מס הכנסה. את הרישום אל מול הביטוח הלאומי ניתן לעשות טלפונית.

בפניה אל מסייע מוסמך: רואה חשבון, מנהל חשבונות, או יועץ מס, ניתן ליפות את כוחו לביצוע התהליך ולייצוג, ולא לעסוק בבירוקרטיה האמורה.

מאחר ומרבית העוסקים יפנו להסתייע בגורם מקצועי מן הגורמים האמורים בתחום הפיננסי, ניתן לעשות זאת כבר בשלב ההקמה והרישום, ולהבטיח טיפול מקצועי, יעיל וחיסכון בזמן.

חשוב לדעת כי העלויות התפעוליות לעוסקים פטורים הן מהנמוכות הקיימות, ביחס לעסקים אחרים, וכי רואה חשבון לעוסק פטור הוא שירות חשוב שיסייע הן בתכנון ובהקמה של העסק, הן בדיווח והגשת דו”חות מס בהמשך והן בייעוץ שוטף.

דו”ח הצהרת הון ראשון

ימים ספורים לאחר הרישום תתקבל הדרישה הראשונה ממס הכנסה: מילוי והגשה של הצהרת הון.

הצהרת ההון עיקרה דיווח ושיקוף של המצב הכלכלי והנכסים של העוסק, מה שיאפשר השוואה בהמשך לצורך בחינת הגידול בהון אל מול דיווחי ההכנסות. למעשה, מס הכנסה מבקשים מן העוסק לאמת את הכנסותיו תוך השוואה לאורח חייו, לזיהוי הוצאות חריגות וחשד בהעלמת מס.

דו”ח הצהרת ההון הוא מסועף וכולל התייחסות לפריטים רבים: החל מנכס נדל”ן, רכב בבעלות פרטית, קרנות פנסיה, השתלמות ותכניות חיסכון, ועד לרמת מוצרי חשמל ופרטי ריהוט בבית. מאחר והדו”ח הראשוני יהווה מקור להשוואה לדו”חות הצהרת הון בעתיד- חשיבותו גדולה במיוחד. מומלץ להסתייע באיש מקצוע בתחום למילוי ולהגשת הדוח באופן מלא ומדויק, ובמועד הנדרש.

שירותי הנהלת חשבונות אונליין

בזכות הטכנולוגיות המתקדמות הקיימות כיום, אין עוד רלוונטיות למיקום הפיזי של המשרד ונותן השירות, וניתן להסתייע באיש מקצוע בתחום הפיננסי על בסיס יכולות אישיות, שירות ומקצועיות וחיבור אישי. מנהל חשבונות/יועץ מס שפועל באמצעים דיגיטליים, לא רק יקל על ההתנהלות של העוסק מולו, אלא גם יבטיח ניהול שקוף, מדויק, אפשרויות מעקב ותשלומי אונליין ללא צבירת חובות כלפי הרשויות, ניהל פיננסי חכם ומבוקר ונוחות מלאה.

אישור ניהול ספרים עוסק פטור

אישור עוסק פטור

דוח שנתי לעוסק פטור

דיווח עוסק פטור

הוצאות מוכרות עוסק פטור

סגירת עוסק פטור

פתיחת עוסק פטור

רואה חשבון לעוסק פטור

תקרת עוסק פטור 2022

חזור
צריכים ייעוץ?
התקשרו
077-2308370