תקרת עוסק פטור 2022

ניהול עסק קטן במעמד עוסק פטור טומן בחובו יתרונות רבים. מדובר בתצורת רישום מהירה ונוחה, מיעוט בירוקרטיה ופטור מתהליך גבייה ותשלום של מע”מ- מס ערך מוסף החל על כל רכישת טבין או שירותים בישראל, ועומד על17%.

מי יכול להיות עוסק פטור

עוסק פטור הוא סטטוס שמתאים לפני הכל, למי שמוכן לקחת על עצמו תקרת הכנסות מוגבלת. הרישום מיועד לעסקים קטנים, שמספקים שירותים או מוצרים, כעיסוק עיקרי או בנוסף למשרה קיימת כשכיר/ה, וצפי ההכנסות השנתי של העסק אינו עולה על 99,893 ₪ בשנת מס.

רוצה לפתוח עוסק פטור?

מחייגים אלינו  077-2308370 או משאירים פנייה בטופס צור קשר

קובעים פגישה עם המומחים שלנו, אנחנו עובדים בפריסה ארצית

התקרה נקבעת ומתעדכנת מדי שנה, על ידי רשות המיסים בישראל.

תקרת עוסק פטור 2022

חריגה מתקרת ההכנסות לעוסק פטור

כאשר עם סיום שנת המס מתקיימת חריגה ומדווח על סכום אשר עולה על תקרת ההכנסות שנקבעה בחוק לעוסק פטור, יעמדו לרשות העוסק שתי אפשרויות:

  1. הצהרה על עסקה חד פעמית שהביאה לגידול בהכנסות ויצרה את החריגה האמורה, תוך תשלום מס ערך מוסף על הסכום החורג.
  2. מעבר לתצורת רישום עוסק מורשה המחייבת את העוסק בתשלומי מס ערך מוסף, אולם מסירה מעל ראשו את תקרת ההכנסות.

עוסק מורשה או עוסק פטור- מה נכון יותר?

הבחירה בין תצורות הרישום עוסק מורשה ועוסק פטור אינה מספקת תשובה נכונה אחת, כי אם בחינה והתאמה לצרכי היזם והעוסק.

עוסק פטור זוכה למספר יתרונות:

  • אי תשלום מע”מ- ההטבה העיקרית והבולטת ביותר. יש שיראו בהטבה זו הטבה בירוקרטית בלבד, שכן תשלום המע”מ הוא סכום כסף אשר מועבר מן לקוח הקצה אל המדינה-רשויות המס, כאשר בית העסק מהווה צינור להעברה זו. לעומתם יש מי שמתרגם את הפטור ממע”מ להטבה כלכלית בפועל- תוך תמחור המוצרים והשירותים בצורה דומה למקובל בשוק, ללא הפחתת המיסוי, או לחילופין חדירה לשוק תחרותי באמצעות מחירים נמוכים יותר.
  • פטור מדיווח חודשי-דו חודשי- בעוד שהעוסק הפטור נדרש לדווח על הכנסותיו מדי חודש או חודשיים, ולשלם את תשלומי המע”מ, עוסק פטור אינו מחויב בדיווח חודשי, כי אם בדיווח שנתי למע”מ, הכולל את סכום ההכנסות השנתי בלבד.
  • פטור מניכוי מס במקור- פטור מתשלומי מקדמות מס הכנסה הניתן באישור רשות המיסים, מיום הפעילות הראשון של העסק.

לעומת היתרונות הללו, יש מי שימצאו גם חסרונות לרישום תחת סטטוס עוסק פטור:

  • תקרת ההכנסות- תקרת הכנסות ליזם ובעל עסק אין משמעותו רק מגבלה טכנית, כי אם הצבת תקרת זכוכית אשר עשויה להביא את בעל העסק לאי מיצוי הפוטנציאל העסקי במטרה לעמוד בסטנדרט נמוך שנקבע מראש.
  • לא זכאי להחזרי מע”מ- עוסק פטור אינו גובה ומעביר תשלומי מע”מ, אולם גם אינו זכאי להזדכות על חלקו היחסי של המע”מ בגין הוצאות ורכישות עסקיות.

הבחירה בין השניים צריכה להתבסס על יכולות העוסק ושאיפותיו ולייצג נאמנה את הפעילות העסקית הצפויה והיקף ההכנסות.

רבים הם היזמים אשר מבקשים הכנסה נוספת מעבודה כשכירים, שאינה צפויה לעלות על תקרת ההכנסות המוגדרת, או בעלי עסקים שתקרה זו מותאמת ומשקפת את צרכיהם.

ישנם גם יזמים אשר מבקשים להתנסות בפעילות העסקית ולבנות את העסק וההכנסות באופן מדורג ולאורך זמן, מה שמאפשר להם הנעה ראשונית נוחה ובעלויות נמוכות יותר, תוך תכנון לבצע שינוי מעמד לעוסק פטור עם הגידול הצפוי בהכנסות.

בתכנון פתיחה של עסק עצמאי, בתחומי המקצועות החופשיים הרבים הנהוגים בשוק, מומלץ להיוועץ עם יועץ מס/מנהל חשבונות/רואה חשבון, לקבלת החלטה מושכלת ותואמת את הפוטנציאל העסקי, לליווי ראשוני, לייעוץ ואף לפתיחת התיק בפועל אל מול רשויות המס על ידי גורם מקצועי מייצג.

אישור ניהול ספרים עוסק פטור

אישור עוסק פטור

דוח שנתי לעוסק פטור

דיווח עוסק פטור

הוצאות מוכרות עוסק פטור

סגירת עוסק פטור

פתיחת עוסק פטור

פתיחת עוסק פטור אונליין

רואה חשבון לעוסק פטור

חזור
צריכים ייעוץ?
התקשרו
077-2308370