עוסק פטור ושכיר- כיצד יחושב מס הכנסה ומה חשוב לדעת

שוק התעסוקה עובר שינויים רבים, הן בדעיכת חלק ממקצועות העבר וכניסת מקצועות חדשים אל השוק, והן בתפיסה והצורך למצות כישורים אישיים לטובת תגמול משתלם, ללא תלות במעסיק ובארגון. עובדים רבים במשק, לרבות שכירים בעלי מקצועות חופשיים, מבקשים לממש כישורים ויכולות אישיות לצורך הגדלת ההכנסות.

במקרים רבים הרצון הזה נתקל בחשש מפני שינוי וויתור על מקום עבודה יציב. הפתרון האחראי והחכם שניתן ליישם כיום במגוון תחומי עיסוק הוא פתיחת תיק עוסק פטור במס הכנסה ובמשרדי מע”מ, לצורך מתן שירותים עצמאיים בתשלום, כחוק, לצד העבודה כשכיר.

רוצה לפתוח עוסק פטור?

מחייגים אלינו  077-2308370 או משאירים פנייה בטופס צור קשר

קובעים פגישה עם המומחים שלנו, אנחנו עובדים בפריסה ארצית

למה דווקא עוסק פטור?

פתיחת עוסק פטור היא הדרך הקלה, המהירה והנוחה ביותר לייצר הכנסה נוספת כעצמאי.

על העוסק הפטור לא חלה חובת מס ערך מוסף, המהווה כיום 17% מס מכל עסקה: מכירה או שירות של בעל עסק בישראל.

הפטור ממס זה מאפשר לעוסק הפטור חדירה אל שוק תחרותי במחיר נוח יותר ממתחריו שבמעמד עוסק מורשה או חברה בע”מ, או לחילופין נתח רווחיות גדול יותר לעצמו.

בזכות הפטור ממע”מ, גם ההתנהלות הבירוקרטית של העוסק הפטור היא פחותה, הוא אינו נדרש למילוי דו”חות ברמה החודשית ו/או הדו חודשית, ועליו להצהיר על הכנסותיו מע”מ בהצהרה פשוטה הכוללת סכום הכנסות שנתי בלבד, מדי שנת מס.

עוסק פטור ושכיר- כיצד יחושב מס הכנסה ומה חשוב לדעת

מס הכנסה לעוסק פטור ושכיר

חבות מס ההכנסה במדינת ישראל נקבעת על פי היקף ההכנסות ועל פי דרגות הכנסה, ללא תלות במעמד בשמו נרשמה ההכנסה. תחשיב המס יחושב על פי ההכנסה הכוללת של העוסק- עבודתו כשכיר ובאמצעות תלושי המשכורת המונפקים על ידי המעביד, וכן הכנסתו כעסק עצמאי.

על מנת להבטיח תשלום מס עלי חבות המס לצד מיצוי של זכויות, על עוסק פטור אשר מחזיק במשרה ומייצר הכנסה מעסק פרטי- לדווח על הכנסותיו כשכיר בדו”ח המס השנתי המוגש לרשות מס הכנסה, תוך פירוט ההכנסות, הניקויים, התשלומים לקופות גמל ופנסיה. תחשיב המס יביא בחשבון את כלל ההכנסות והניכויים ובמקרה הצורך חבות המס תיקבע ותישלח עם אישור הדו”ח.

תקרת הכנסה

עוסק פטור מוגבל לתקרת הכנסה בסך 99893 ₪ בשנה. תקרה זו מתייחסת להיקף הכולל של ההכנסות המגיעות מן העסק בלבד, ללא תלות וקשר להיקף ההכנסה כשכיר.

מאחר ועבודה בעסק עצמאי לצד עבודה כשכיר מטבעה מוגבלת בזמן, בעבור רבים מדובר בתקרת הכנסה אשר עונה על הצרכים והיכולות להכנסה נוספת מעסק פרטי.

כאשר מדובר בעסק אשר הצפי לרווחיות שלו עולה על תקרת ההכנסה האמורה, ניתן לפתוח תיק עוסק מורשה ולנהל אותו לצד ההתנהלות כשכיר, באופן דומה, כאשר החבות המשתנה של העוסק, היא חבות במס ערך מוסף.

מי יכול להיות עוסק פטור

שכיר אשר מעוניין לפתוח עוסק פטור אינו כבול לתחום עיסוקו, ויכול לעסוק בכל משלח יד בו הוא רואה עצמו כבר פוטנציאל. יחד עם זאת, לעוסק פטור, בין אם הוא משמש גם כעובד שכיר ובין אם לאו, ישנה מגבלה המוטלת על מספר תחומי עיסוק, בהם לא ניתן לעסוק באופן עצמאי במסגרת רישום של עוסק פטור.

המשויכים לרשימה זו יוכלו לעסוק בתחום תחת רישום כעוסק מורשה או חברה בע”מ בלבד.

בין המקצועות המוגבלים לרישום עוסק פטור:

ענף הרפואה ותחומים טיפוליים- רופאי שיניים, רופאים מומחים, ווטרינרים, מרפאות טיפוליות ומעבדות, פיזיותרפיסטים, פסיכולוגים,

אדריכלות- אדריכלי בינוי, גינון, נוף.

פיננסיים- רואי חשבון, מנהלי חשבונות, יועצי השקעות, יועצי מס.

יועצים- יועצים ארגוניים, ייעוץ תדמית, יועצים קולינריים, ייעוץ הנדסי, ייעוץ בטחוני, ייעוץ השקעות.

טכנאים- טכנאי מחשבים, טכנאי גז, טכנאי מזגנים.

עורכי דין ומשפטנים

עוסק זעיר

מי יכול להיות עוסק פטור

ההבדל בין עוסק פטור לעוסק מורשה

עוסק פטור מס הכנסה- חובת דיווח ותשלומים

פנקס קבלות

פתיחת תיק עוסק פטור במס הכנסה

חזור
צריכים ייעוץ?
התקשרו
077-2308370