פתיחת עוסק פטור

עוסק פטור היא צורת רישום פשוטה ליישום ולתחזוקה, ומאפשרת לאנשים רבים להגשים את חלומם בדרך אל עסק פרטי מכניס. בעבר נהוג היה להגדיר את תצורת הרישום האמורה גם תחת עוסק זעיר, אולם כיום המינוח הנכון והרשמי הוא עוסק פטור- הווה אומר: עוסק פטור מחבות תשלומי מס ערך מוסף.

מהו מס ערך מוסף?

מס ערך מוסף הוא מס רכישה המוטל על הקונה בגין רכישת כל מוצר או שירות בישראל. נכון לשנת 2021 עומד מס ערך מוסף על סך: 17%, כאשר המס נגבה על ידי בעל העסק, המוכר ומספק השירות, מן הקונה, ומועבר על ידו לרשויות המס כחוק.

פטור ממע”מ ניתן לקונים בגין רכישות ברשת מאתרים שאינם ישראלים, כמו גם על פי החלטה ממשלתית כחלק מתקציב מדינה וחוק ההסדרים, על מוצרי צריכה בסיסיים דוגמת פירות וירקות.

לפטור ממע”מ זוכים גם התושבים והמבקרים בעיר אילת- כחלק מתכנית רחבה לעידוד התיירות וההתיישבות בה.

מלבד החרגות אמורות אלו, בעת פתיחת עסק, תמחור המוצרים והשירותים,יש להביא בחשבון את עלויות המע”מ.

רוצה לפתוח עוסק פטור?

מחייגים אלינו  077-2308370 או משאירים פנייה בטופס צור קשר

קובעים פגישה עם המומחים שלנו, אנחנו עובדים בפריסה ארצית

אפשרות נוספת היא להימנע מתשלום מס ערך נוסף באמצעות פתיחת תיק עוסק פטור במס הכנסה ובמשרדי מע”מ המקומיים.

פתיחת עוסק פטור

פתיחת עוסק פטור- איך זה מתבצע

על מנת לפתוח עסק במדינת ישראל חלה החובה על המבקש לפנות אל רשויות המס: משרדי מס ערך מוסף באזור מגוריו ו/או אזור הפעילות העסקית המיועד, משרדי מס הכנסה, וכן לפנות אל משרדי הביטוח הלאומי לעדכון סטטוס. לאחר ביצוע הרישום יקבל העוסק תעודת עוסק פטור ממשרד מס ערך מוסף, כאשר תעודה זו מהווה אסמכתא לפעילותו ומסמך רשמי.

מספר העוסק לרוב יהיה זהה למספר הזהות של פותח התיק והעסק.

חשבון בנק לעוסק פטור

עוסק פטור הוא הבעלים של העסק ואמון על ההכנסות וההוצאות, ולא חלה עליו חובה לפתיחת חשבון בנק ייעודי בעבור הפעילות העסקית. העוסק הפטור יוכל להכניס את הכנסות העסק אל חשבון העובר ושב הקיים, ולהשתמש בחשבון זה גם לצורך הוצאות העסק. יחד עם זאת, בהיבט הפיננסי והחשבונאי, לצרכי מעקב מדויק ותחשיבי כדאיות- חשבון עסקי נפרד עשוי לספק מענה טוב יותר, כמו גם תנאים טובים יותר הניתנים לעתים על ידי הבנקים ללקוחות עסקיים.

דיווח ותשלומים לרשויות המס

כאמור, על עוסק פטור העומד בתקרת ההכנסה שנקבעה למעמד זה ( 9989 ₪ בשנת מס) , אינה מוטלת החובה לתשלומי מע”מ. עוסק פטור יוכל לבחור אם לעשות שימוש בהטבה להגדלת הכנסותיו או לטובת חדירה לשוק תחרותי באמצעות מחירים נמוכים יותר.

הדיווח על הכנסותיו למשרדי מע”מ יתבצעו בתדירות של פעם בשנה, עם סיומה של שנת המס ועד לתאריך 31.1 מדי שנה, על הכנסות השנה שחלפה. ההצהרה תכלול את סכום ההכנסות השנתי ללא פירוט חודשי. כאשר סכום ההכנסות הכולל עומד על או נמוך מסכום התקרה הקבועה בחוק, אין צורך בפעולה נוספת.

במידה וקיימת חריגה וגידול בהכנסות מעבר לקבוע בחוק, יוכל העוסק להצהיר על חריגה בשל עסקה חד פעמית ולשלם את המע”מ בגין ההפרש, או לחילופין לשנות את מעמדו לעוסק מורשה.

חבות מס הכנסה המוטלת על עוסק פטור אינה שונה מן החבות החלה על עוסק מורשה או עובד שכיר, נקבעת בהתאמה להכנסות ובצורה מדורגת, וניתן לשלם את המס באמצעות מקדמות לאורך השנה, או עם הגשת ואישור הדו”ח השנתי.
את תשלומי הביטוח הלאומי, שגם קובעים את היקף ההכנסה במקרה של תאונת עבודה, מחלה או מגבלה, יש לשלם בהוראת קבע חודשית, בסכום מוערך בהתאם להכנסות.

אישור ניהול ספרים עוסק פטור

אישור עוסק פטור

דוח שנתי לעוסק פטור

דיווח עוסק פטור

הוצאות מוכרות עוסק פטור

סגירת עוסק פטור

פתיחת עוסק פטור אונליין

תקרת עוסק פטור 2022

רואה חשבון לעוסק פטור

חזור
צריכים ייעוץ?
התקשרו
077-2308370