ייצוג מול רשויות המס

חוקי המיסוי במדינת ישראל הם נוקשים ומחייבים, כאשר עבירות מס אינן רק בבחינת כשל בירוקרטי אלא מהוות עבירה פלילית לכל דבר ועניין.

בעלי עסקים רשומים, חברות, תאגידים, עוסק מורשה ועוסק פטור, מחויבים בדיווח שוטף לרשויות המס:

דיווח שנתי למס הכנסה שיכלול את הכנסות והוצאות העסק

דיווח חודשי/ דו חודשי/ שנתי למס ערך מוסף- בהתאם לתצורת הרישום והיקף ההכנסות.

רוצה לפתוח עוסק פטור?

מחייגים אלינו  077-2308370 או משאירים פנייה בטופס צור קשר

קובעים פגישה עם המומחים שלנו, אנחנו עובדים בפריסה ארצית

רשויות המס רשאיות להגיע אל בית העסק, לזמן את בעל העסק ולבצע חקירה, לכל עסק רשום ותצורת התאגדות עסקית בישראל, לרבות עוסק פטור. זימון לחקירה עשוי להצביע על חוסר התאמה בדיווחים, קבלת דיווח לרשויות המס על התנהלות לא תקינה של בית העסק (אי הנפקת קבלות בגין תשלום, העלמת הכנסות), או באופן מדגמי בלבד.

בכל אחת מן הסיטואציות, מומלץ להגיע אל רשויות המס בליווי איש מקצוע מומחה בתחום, יועץ מס ומנהל חשבונות, לצורך ייצוג וסיוע, ובמטרה להימנע מכריית בורות מיותרים בחוסר ידע.

יועץ מס מומחה יכיר את התנהלות רשויות המס ובמקרים רבים גם את חוקרי המס ופקידי מס הכנסה המקומיים, וידע להתמודד גם עם סיטואציות מורכבות אליהן נקלע הלקוח.

גם בעל עסק אשר אינו מיוצג ומנוהל בשוטף באמצעות יועץ מס, נכון יהיה עבורו לפנות אל יועץ כזה עם קבלת הזימון, להכין בעזרתו את המסמכים והמידע הנדרש ולהגיע לחקירה מיוצג על ידו.

ייצוג מול מס הכנסה, מעמ, ביטוח לאומי עוסק פטור

מדוע נדרש ייצוג מול רשויות המס?

על פניו, בעל עסק או מי מטעמו יכול לייצג את הארגון אל מול רשויות המס. אלא שחשוב לדעת כי חוקי המיסוי, התקנות וההנחיות הן בבחינת שפה ייחודית, שהניסיון להתנהל אל מול הרשויות ללא השליטה בה והידע המתאים, עשויה להביא לחיובי מס כבדים ועודפים, אי ניצול של תקרות מס והטבות ובמקרים מסוימים גם קנסות וסנקציות.

התנהלות באמצעות מנהל חשבונות ויועץ מס כמייצג, היא לפני הכל אמירה והצהרה על נכונות לפעול כחוק, להסדיר את חבויות המס והדיווח, ולמצות את הכלים החוקיים לצמצום עלויות המיסוי של בית העסק.

מתי כדאי לפנות ליועץ מס לצרכי ייצוג?

ככל שמדובר בעסק קטן יותר, עלויות הליווי הפיננסי הן נמוכות ובטלות בשישים ומומלץ שלא לוותר על השירות, וככל שמדובר בארגון בעל מורכבויות פיננסיות, הצרכים המקצועיים גדלים לצד הפוטנציאל לטעויות, וליווי וייעוץ מקצועי נדרשים החל מתחילת הדרך.

ייצוג אל מול רשויות המס יכול להיות בצרכים השוטפים: בהגשת דו”חות, בקשות דחיה, בקשה להבהרות ותביעות להחזרי מס מסיבות שונות, או בסיטואציות מורכבות כמו פתיחת חקירה של רשויות המס, באופן אקראי או בשל אי התאמות בדיווח וחשדות אחרים.

האם לקוח אשר אינו מיוצג כדרך קבע על ידי יועץ מס יוכל להיעזר בשירותיו לצורך ליווי וייצוג בחקירה?

בהחלט כן, גם לקוח אשר מנהל את ענייניו הפיננסיים אל מול רשויות המס באופן עצמאי, ואפילו ארגונים אשר מעסיקים חשב/מנהל חשבונות, ונקלעו לסיטואציה בה הם עומדים לחקירה של רשויות המס, רשאים ואף מומלץ עבורם, לפנות למנהל חשבונות ויועץ מס חיצוני, לקבלת ליווי וייצוג בחקירה. חשוב לציין שהשירות אינו מתחיל במעמד החקירה, ויש לזמן את מנהל החשבונות המתמחה בתחום הייצוג מבעוד מועד, לחשוף בפניו את ספרי החשבונות, את הסיבה לחשדות, ולהתכונן יחד לחקירה, לרבות הכנת הדו”חות והמסמכים הנדרשים.

ליווי מקצועי וייצוג עשוי להביא להבדל שבין סיום הפגישה בדרישה להשלים ולמלא את הדו”חות ולהסדיר את אי ההתאמות במידה והיו כאלה, לבין הטלת קנסות כבדים, סנקציות והזמנה של חקירות נוספות.

ייצוג יועץ מס בתחום החזרי המס

בעלי עסקים רבים משלמים מיסים על פי דרישת המקדמות שתובע מהם מס הכנסה, ללא התאמה בפועל להכנסות העסק מדי שנה. במקרים רבים המקדמות יתבססו על הכנסות גבוהות ונקודתיות, הכנסות משנים קודמות, ולא יביאו בחשבון נסיבות עסקיות ואישיות אשר השתנו, ועשויות להביא להפחתת חבות המיסוי.

יועץ מס מקצועי אשר מלווה את בית העסק ומייצג אותו, ידע לנבור גם בספרי העבר וגם להגיב לדרישות העכשוויות, תוך ניצול ומיצוי כל הטבות המס, ההוצאות המוכרות והנסיבות האישיות, להפחתת חבות המס ואף לקבלת כסף בחזרה לתקופה בת עד שש שנות תשלומי מס לאחור.

אילו שירותים יכלול ייצוג מלא של יועץ מס ו/או מנהל חשבונות עבור עוסק פטור ומורשה?

שירותי הייצוג מצריכים עבודה אל מול יועץ מס או מנהל חשבונות מוסמך ומורשה, בעל כלים וגישה אל מערכות הרשויות הנדרשות: משרי מס ערך מוסף, משרדי מס הכנסה וביטוח לאומי, כאשר החיבור מתבצע באמצעות מערכת שע”מ- שירות עיבוד נתונים ממוחשב. בזכות הנגישות למידע והחיבור הישיר המייצג יוכל לקבל מידע אודות מצב הלקוח אל מול רשויות המס בצורה עדכנית מלאה בכל עת, לפנות על פי צורך בבקשות ובהשגות, לעקוב אחר זכאויות שונות ולקצר תהליכים בירוקרטיים.

בין השירותים אותם יוכל לספק המייצג:

  • בדיקות ועדכנות אל מול רשויות המס
  • בקשות לקיזוז זכאות להחזרי מס אל מול חבויות
  • פתיחת תיקים במע”מ, מס הכנסה, ביטוח לאומי
  • דיווחים חודשיים, דיווחים דו חודשיים ודיווחים שנתיים
  • הגשת הצהרות הון
  • דיווח למוסדות
  • חתימה על הצהרות ואישורים לגורמים שונים
  • טיפול בקנסות ובקשות ביטול
  • ליווי וייצוג בפועל בחקירות מס

 

 

 

 

 

 

 

פתיחת עוסק פטור

הצהרת הון עוסק פטור

הנהלת חשבונות

תיאומי מס לעוסק פטור

החזרי מס

חזור
צריכים ייעוץ?
התקשרו
077-2308370