רואה חשבון לעוסק פטור

עסק חדש מכל סוג מצריך ידע והיכרות בנוגע להתנהלות מול הרשויות, חובת רישום, דיווח והגשת דו”חות ומיצוי נכון של הטבות המס. כל אלו הם כלים אשר מצויים בידיהם של מומחים פיננסיים בתחום, בניהם רואה חשבון, יועץ מס ומנהל חשבונות.

בחיפוש אחר רואה חשבון לעוסק פטור חשוב לפני הכל לבחור בגורם מקצועי אשר מתמחה בניהול תיקי עוסקים פטורים- שכן מעמד זה מביא עמו מספר דרכי התנהלות, תקנות והנחיות ייחודיות.

מה ההבדל בין רואה חשבון לעוסק פטור ליועץ מס?

לימודי ראיית חשבון הם לימודים אקדמאיים, אשר מעניקים למסיימים תואר ראשון A.B ומספקים ידע רחב בתחומי דיני חברות, דיני תאגידים, שוק ההון, הבדלים בין חברות פרטיות לציבוריות, מקורות מימון, אנליטיקה ודו”חות כספיים.

הכשרת יועץ המס היא הכשרה מקצועית אשר שמה דגש על חבות המס וההתנהלות של עוסק מורשה ועוסק פטור אל מול רשויות המס, תוך מתן כלים מעשיים לניהול חשבונות ולייצוג העוסקים אל מול רשויות המס.

רוצה לפתוח עוסק פטור?

מחייגים אלינו  077-2308370 או משאירים פנייה בטופס צור קשר

קובעים פגישה עם המומחים שלנו, אנחנו עובדים בפריסה ארצית

יועץ מס לא יהיה רשאי לייצג חברה או להיות חתום על הדו”חות הפיננסיים שלה, אולם בידיו הכלים המעשיים, הידע והסמכות לסייע, להוביל ולייצג עוסקים פטורים ומורשים, ולרוב גם יציע תכניות ועלויות משתלמות יותר עבורם ממשרדי רואי חשבון גדולים המתמחים בייצוג חברות.

רואה חשבון לעוסק פטור

האם קיימת חובה חוקית להעסיק יועץ מס או רואה חשבון?

עוסקים פטורים אינם מחויבים בייצוג ויכולים לנהל את ענייניהם הפיננסיים בעצמם, לרבות הגשת דו”חות שנתיים. יחד עם זאת, שירות וליווי של יועץ מס מומחה בניהול תיקי עוסק פטור, עשוי לסייע הן לצמיחת העסק והן להתנהלות שוטפת אחראית ובטוחה אל מול רשויות המס.

בין תפקידי המייצג רואה חשבון/יועץ מס עבור עוסק פטור:

פתיחת תיק מול רשויות המס- פתיחת תיק עוסק פטור אל מול משרדי מס ערך מוסף (מע”מ), פתיחת תיק עוסק פטור במס הכנסה, דיווח לביטוח הלאומי.

הצהרת הון- הדו”ח הראשון ואחד החשובים שיידרש העוסק הפטור להגיש לרשויות המס כבר בתחילת דרכו, הוא הצהרת הון- דו”ח אשר מפרט את הנכסים, ההון, הקרנות, החבויות ולמעשה כל אשר ברשותו. דו”ח הצהרת הון נדרש להגשה מדי כחמש שנים, כאשר לאורך שנות הפעילות דו”ח הצהרת ההון הרשוני יהווה בסיס להשוואה, ועל כן חשיבותו הכבדה. אי דיוק בדיווח עשוי להוליד בהמשך חשדות להעלמת מס וחקירות של רשויות המס, אשר יבקשו להוכיח התאמה בין ההכנסות המדווחות לבין הגדול בהון העצמי.

הצהרה למע”מ- הצהרה שנתית לרשות מס ערך מוסף אודות סכום ההכנסה השנתית של העסק ועמידתו בתקרת ההכנסות הקבועה בחוק לעוסק פטור (99893 ₪ בשנת מס נכון לשנת 2021). במקרה של חציית התקרה האמורה, יוכל יועץ המס לדווח על עסקה חריגה שהביאה לגידול ולחריגה ותשלום מס בגינה, או לחילופין, זיהוי של צמיחה וגידול בהכנסות והגשת בקשה לשינוי הסטטוס מעוסק פטור לעוסק מורשה, על כל המשתמע מכך.

דו”ח מס הכנסה- מילוי והגשה של דו”ח שנתי לרשות מס הכנסה, שיכלול את סיכום הקבלות וההכנסות השנתי של העסק, פירוט ההוצאות המוכרות במס, הפקדות לקרן פנסיה או קופת גמל כחוק, פרטים אישיים ואסמכתאות על גורמים המזכים במס דוגמת: אישור תושב ביישובים הזכאים להנחת מס, אישור עולה חדש, חייל משוחרר ואחרים. המייצג ימלא את הדו”ח השנתי כנדרש בחוק ויגיש אותו לרשויות המס במועד שנקבע, כאשר הדו”ח ואישורו יהוו את הבסיס לשומת המס השנתית שיקבל העוסק.

מיצוי הטבות מס- יועץ מס יספק ללקוחותיו את כלל הידע והכלים למיצוי מלא של הטבות מס המגיעות להם במסגרת החוק.

אישור ניהול ספרים עוסק פטור

אישור עוסק פטור

דוח שנתי לעוסק פטור

דיווח עוסק פטור

הוצאות מוכרות עוסק פטור

סגירת עוסק פטור

תקרת עוסק פטור 2022

פתיחת עוסק פטור

פתיחת עוסק פטור אונליין

חזור
צריכים ייעוץ?
התקשרו
077-2308370