סגירת עוסק פטור

סגירה של עסק עשויה להיות עניין עצוב ועדות לכישלון, ויכולה להעיד גם על אחריות, זיהוי הכשלים ומתן מענה מהיר, ולעתים גם הזדמנויות חדשות. ללא קשר לסיבה לשמה נסגר העסק, חשוב לעשות זאת בצורה אחראית ונכונה, מה שימנע בעתיד דרישות תשלום אימתניות ומיסוי בגין פעילות שלא מתקיימת.

רוצה לפתוח עוסק פטור?

מחייגים אלינו  077-2308370 או משאירים פנייה בטופס צור קשר

קובעים פגישה עם המומחים שלנו, אנחנו עובדים בפריסה ארצית

סגירת עוסק פטור אינה מורכבת, אולם חשוב לעשות זאת נכון אל מול כל הגופים והרשויות הנדרשים.

סגירת עוסק פטור

סגירת עוסק פטור- שלבי התהליך:

תהליך הסגירה של העוסק פטור דומה לתהליך פתיחתו בהתנהלות אל מול הרשויות.

  1. משרדי מע”מ- משרדי מס ערך מוסף הם הכתובת הראשונה בתהליך סגירה של עוסק פטור. יש לפנות אל משרדי מע”מ עם בקשת הסגירה לא יאוחר מ-15 ימים מיום סיום הפעילות העסקית, ולדווח על הסגירה באמצעות טופס 18-טופס הצהרה על סגירת עסק, המיועד גם לעוסק פטור ולבעל חברה. הטופס יכלול פירוט אודות העסק, העוסק, נכסים ומלאי אשר שימשו להתנהלות ולהפעלת העסק, מועד סיום הפעילות העסקית, הצהרה על קיום עסק או שותפות בעסק אחרים, פרטי מכירה במידה ומדובר בעסק שנמכר ופרטים רלוונטיים נוספים. במידה ולעוסק המורשה נותרו פנקסי קבלות מודפסים במעמד הסגירה- יש למסור אותם במשרדי הרשות.
  2. משרדי מס הכנסה- סגירת תיק עוסק מורשה במס הכנסה מצריכה מיחוי והגשה של טופס 2250– בקשה לסגירת עסק, תוך פירוט ההכנסות, הפעילות העסקית של העוסק ובן/בת הזוג, פרטי מכירת העסק במידה וזו התקיימה. יש לדווח על שומת המס האחרונה שהתקבלה, וכן על הכנסות והוצאות החודשים האמורים בשנת הפעילות הנוכחית. במידה ומדובר בעסק שהעסיק עובדים (מה שלרוב לא מאפיין עוסק פטור) יהיה צורך גם בסגירת תיק ניכויים. את הדיווח למס הכנסה יש להשלים לא יאוחר מ-90 ימים לסיום הפעילות העסקית.
  3. דיווח לביטוח הלאומי- הדיווח לביטוח הלאומי יתבצע באמצעות מילוי והגשת טופס 6101– דין וחשבון רב שנתי, ובצירוף אישור על סגירת העסק ממע”מ. עם סגירת העסק תחול חבות מס ביטוח לאומי על האזרח, באופן ישיר או במידה ויעבוד כשכיר, על ידי מעבידו.
  4. גורמים נוספים: עם סגירת העסק יש לשים לב לגורמים נוספים אתם התנהלה התקשרות שוטפת, ולהחליט על המשכיות או סגירה. מרבית העוסקים מנהלים את חשבונם באמצעות חשבון בנק עסקי. עם עצירת הפעילות מומלץ לסגור את החשבון העסקי ולהימנע מעמלות.

גורם רלוונטי נוסף הוא הרשות המקומית- הפעלת עסק מחייבת בתשלומי ארנונה גבוהים יותר מאלה שמשולמים למגורים. דיווח לרשות המקומית על עזיבת המקום או לחילופין הפסקת הפעילות העסקית בנכס, תוזיל את התשלומים בגינו.

חשוב לזכור לבטל מנויים לחברות התקשורת ושירותים אחרים שנצרכו על ידי העסק, ולהימנע מתשלומים מיותרים.

את פנקסי הקבלות ותיעוד הפעילות העסקית, יש לשמור כחוק במשך שבע שנים מיום סיום הפעילות.

אישור ניהול ספרים עוסק פטור

אישור עוסק פטור

דוח שנתי לעוסק פטור

דיווח עוסק פטור

הוצאות מוכרות עוסק פטור

פתיחת עוסק פטור

פתיחת עוסק פטור אונליין

רואה חשבון לעוסק פטור

תקרת עוסק פטור 2022

חזור
צריכים ייעוץ?
התקשרו
077-2308370